8 augustus 2014

Grote verkiezingsborden in hele Krimpenerwaard

Voor de gemeenteraadsverkiezingen van 19 november komen in de hele Krimpenerwaard dezelfde verkiezingsborden te staan. De borden zijn groot genoeg voor één A1-verkiezingsaffiche van elke deelnemende partij. Voorheen stonden in de ene gemeente grote, in de andere kleine verkiezingsborden.

In Ouderkerk waren de verkiezingsborden vaak te klein. (archieffoto 29 mei 2010)

Voor het hele gebied gelden straks dezelfde normen, zo heeft verkiezingscoördinator Peter van de Water ons laten weten.
In februari kaartte de PvdA het probleem van de (te) kleine plakborden al aan bij de gemeente Nederlek die verantwoordelijk is voor de organisatie van de verkiezing van de nieuwe gemeenteraad van Krimpenerwaard. Alle partijen moeten letterlijk de ruimte krijgen zodat er niet meer over elkaar heen hoeft te worden geplakt.

De verwachting is dat ongeveer tien partijen aan de verkiezingen zullen meedoen. Vrijwel zeker is de deelname van PvdA, VVD, D66, CDA, SGP, ChristenUnie, VGBK en Pro Krimpenerwaard. Onduidelijkheid bestaat nog over het meedoen van SP, GroenLinks, Gemeente Belang Schoonhoven en TROTS.

De nieuwe gemeenteraad telt 31 zetels.