Door Redactie op 26 februari 2015

Weer dringen voor een plekje op de verkiezingsborden

Het lijkt erop dat de gemeente Krimpenerwaard, belast met de organisatie van de Provinciale Staten- en waterschapsverkiezingen van 18 maart, niet leert van het verleden. Opnieuw duiken er verkiezingsborden op die veel te klein zijn om ruimte te bieden aan alle partijen.

Voor de gemeenteraadsverkiezingen van 19 november vorig jaar trok de PvdA bij de gemeente (toen nog ‘in oprichting’) aan de bel omdat veel verkiezingsborden te klein waren. De gemeente nam dat toen serieus en zorgde ervoor dat voor de borden in het hele gebied dezelfde normen zouden gelden. Het is dan ook vreemd dat nu, enkele maanden later, er toch weer verkiezingsborden zijn geplaatst die veel te klein zijn, zoals dit op de hoek van de Bilwijkerweg en de Hekkenkade in Stolwijk.

240215verkbordstolw545