Door Redactie op 14 juli 2015

Trouwen kan voorlopig nog in Haastrecht

Zeker tot 1 augustus 2016 kan nog worden getrouwd in het fraaie 17de-eeuwse raadhuis in Haastrecht. Dat heeft het college van B en W van Krimpenerwaard laten weten in antwoord op schriftelijke raadsvragen.

De bestemming van het raadhuis maakt deel uit van de inventarisatie van gemeentelijke accommodaties waarmee de gemeente is begonnen.

Het pittoreske raadhuis van Haastrecht uit 1618 is een gewilde trouwlocatie, ook voor mensen van buiten de Krimpenerwaard. Het wordt wel gezien als een vriendelijker en kleinschaliger alternatief voor het stadhuis van Gouda. Samen met het stadhuis van Schoonhoven (evenals dat van Haastrecht een rijksmonument) staat het onbetwist bovenaan de lijst van mooie trouwlocaties in de Krimpenerwaard.

raadhhaastr545

Het raadhuis van Haastrecht. (Grote foto)