Door Redactie op 28 juli 2015

Bergambachtse rotonde wordt overzichtelijker

De gemeente Krimpenerwaard gaat direct na de zomervakantie verkeerskundige aanpassingen doen aan de rotonde Dijklaan/N210 in Bergambacht. Die moeten de verkeerssituatie op de rotonde overzichtelijker maken; de oversteken voor fietsers worden duidelijker en veiliger.

De bushaltes ten noorden van de rotonde (richting het centrum van Bergambacht) komen op een zodanige plek dat, wanneer bussen er stilstaan, het zicht op de kruising niet meer wordt belemmerd. Ook worden de fietsroutes langs en over de rotonde aangepast. Zo wordt de fietsoversteek over de provinciale weg in beide richtingen gesitueerd aan de oostzijde van de rotonde (de kant richting Schoonhoven);  de oversteek aan de westzijde (kant richting Rotterdam) vervalt. Verder komt de fietsoversteek aan de zuidzijde minder dicht op de rotonde te liggen.

De werkzaamheden starten 7 september en duren tot eind oktober.

De nieuwe situatie (klik op de afbeelding voor groter formaat)

De nieuwe situatie. (Groter formaat)

(Bron: gemeente Krimpenerwaard, foto: Google StreetView)