Door Redactie op 22 december 2015

Burgemeester vraagt om aandacht voor vluchtelingen

Burgemeester Tjerk Bruinsma blikt in zijn kersttoespraak terug op het eerste jaar van de fusiegemeente Krimpenerwaard. Hij vraagt onder meer om aandacht voor de vluchtelingen.

Bruinsma noemt 2015 een ‘roerig jaar’. ‘Een druk jaar waarbij de fusie van de Krimpenerwaard haar beslag heeft gekregen. Een nieuwe gemeente die heel veel werk met zich meebracht. Heel veel mensen hebben er aan bijgedragen dat dat toch goed gelukt is. Ik wil hen daarvoor bedanken.’

Over de gemeentelijke dienstverlening: ‘Die is gewijzigd en dat valt niet altijd mee. Kon men vroeger bij wijze van spreken om de hoek terecht, tegenwoordig moeten inwoners vaak naar het publiekscentrum in Stolwijk. Toch proberen wij onze dienstverlening goed op orde te krijgen. Vaak lukt dat, soms krijgen we zelfs complimenten als het gaat om het snoeien van knotwilgen of de mogelijkheid om melkpakken bij het plastic afval te gooien. We doen ons best de dienstverlening op orde te houden en te brengen.’

Bruinsma vraagt de inwoners van Krimpenerwaard in deze kersttijd aandacht te hebben voor de medemens. ‘Denk ook eens aan de mensen die alleen staan of aan die vluchteling, die van huis en haard verdreven is en niet weet hem boven het hoofd hangt. Bezoek ze eens of breng ze wat, zodat zij zich wat minder alleen voelen. U zult zien hoezeer dat gewaardeerd wordt.’

Bekijk de kersttoespraak:

Bron: RTV Krimpenerwaard