Door Redactie op 4 februari 2016

Gouderak toont zich betrokken bij versterking van IJsseldijk

De opkomst bij de informatieavond van het hoogheemraadschap over de versterking van de IJsseldijk overtrof alle verwachtingen, donderdagavond in het Dorpshuis van Gouderak. De zaal liep vol met inwoners die zich zeer betrokken toonden bij het megaproject.

Medewerkers van het hoogheemraadschap konden in dit stadium nog niet veel vertellen over de uitvoering van het werk, dat rond 2020 echt van start gaat. Grote delen van de dijk tussen Krimpen aan den IJssel en Gouderak zullen dan onder handen worden genomen om weer te voldoen aan de deltanorm. Het project gaat ongeveer 220 miljoen euro kosten, 20 miljoen per kilometer.

De komende tijd wil het Hoogheemraadschap van Schieland en de Krimpenerwaard gebruiken om bij bewoners en bedrijven langs de dijk veel informatie op te halen over de geschiedenis en bijzonderheden die het schap mogelijk zelf niet paraat heeft. De avond in het Dorpshuis was daarvoor een eerste aanzet. Volgende week worden nog soortgelijke avonden gehouden in Lageweg (9 februari) en Ouderkerk aan den IJssel (11 februari).

Op de avond werd ook de film Kijk op de dijk vertoond, die een fraai beeld geeft van het belang van de IJsseldijk voor Krimpen, Ouderkerk, Lageweg/IJssellaan en Gouderak:

20160204kijkdrpshgrk

Veel belangstelling in het Gouderakse Dorpshuis.

Meer informatie staat op de website van het project Krachtige IJsseldijken Krimpenerwaard (KIJK), www.hhsk.nl/kijk.

Download de presentatie ‘Krachtige IJsseldijken Krimpenerwaard’ (KIJK)

Eerder bericht over dit onderwerp:
Versterking IJsseldijk: megaklus van meer dan € 200.000.000,00 (19 januari 2016)