Door Redactie op 4 september 2016

Marije Willems nieuwe fractievoorzitter PvdA Krimpenerwaard

De fractie van de PvdA in de gemeenteraad van Krimpenerwaard heeft Marije Willems gekozen als haar nieuwe voorzitter. Zij volgt in deze functie Rob Geleijnse op die stopt als raadslid.

Marije Willems woont in Schoonhoven en is sinds 2006 actief in de lokale politiek. Zowel in de gemeenteraad van de voormalige gemeente Schoonhoven als sinds de herindeling in de Krimpenerwaard. Ook was zij twee jaar wethouder in Schoonhoven. Gedurende die jaren lag het zwaartepunt van haar werk bij de portefeuille Samenleving en Sociaal Domein. Dat zal met het fractievoorzitterschap niet veranderen. De politiek-bestuurlijke dossiers worden aan haar portefeuille toegevoegd.

Na het vertrek van Rob Geleijnse wordt de vrijgekomen raadszetel ingevuld worden door Cees van der Graaf uit Lekkerkerk, eerder politiek actief in de gemeente Nederlek als raadslid en wethouder. Hij neemt de onderwerpen Ruimte en Economie over van Gerjo Goudriaan die zich nu gaat richten op Bestuur, Dienstverlening en Financiën.

De fractie blijft zich inzetten voor behoud van de voorzieningen, voldoende betaalbare huurwoningen, een open en groene gemeente en een goede dienstverlening aan onze inwoners.

De ‘nieuwe’ fractie van de PvdA, met vlnr Marije Willems, Gerjo Goudriaan en Cees van der Graaf:
20160904fractie545

Lees ook:
Marije Willems nieuwe fractievoorzitter PvdA Krimpenerwaard (Het Kontakt, 4 september 2016)
Marije Willems nieuwe fractievoorzitter PvdA Krimpenerwaard (RTV Krimpenerwaard, 3 september 2016)