4 februari 2017, om 09:30, Het Bastion, Het Bastion 5, Schoonhoven

24e Brassband Schoonhoven Jeugdfestival

In cultureel centrum Het Bastion in Schoonhoven vindt zaterdag 4 februari het 24e Brassband Schoonhoven Jeugdfestival plaats.

De verschillende orkesten – met ongeveer 500 jeugdige muzikanten uit heel Nederland – brengen hun muzikale talent ten gehore aan de professionele jury. Zowel brassbands, harmonie- als fanfare-orkesten nemen deel aan het festival. Met veel muzikaliteit en solistisch talent worden diverse stukken beoordeeld en voorzien van inhoudelijk commentaar. Daarnaast stimuleert de jury het plezier bij jonge muzikanten.

Ingedeeld in verschillende secties – beginners, gevorderden en opleidingsorkesten – laten de orkesten hun voorbereide programma horen. Deze onderverdeling stimuleert de verenigingen om zich te meten met andere verenigingen van hetzelfde muzikale niveau. Per sectie is er een hoofdprijs in de vorm van een beker te winnen en voor alle deelnemende orkesten is er aandenken aan hun deelname. Het orkest met de beste prestatie van de dag wordt beloond met de ‘dagwinnaarsprijs’ van Het Brassband Schoonhoven Jeugdfestival 2017.

Uiteraard is iedereen welkom om te komen luisteren naar de vele getalenteerde en jeugdige muzikanten op het Jeugdfestival van Brassband Schoonhoven. Ook dit jaar is de aanvangstijd 9.30 uur, waarna na een kort openingswoord het eerste orkest, Jeugdorkest Tavenu uit Schoonhoven, de muzikale dag aftrapt met een uitdagend muzikaal programma.

Ook Brassband Schoonhoven C zal diverse stukken ten gehore brengen. Onder leiding van de dirigent Henk Copier zij uitkomen in de sectie opleidingsorkesten.

Afgelopen jaar sloot Brassband Schoonhoven A af met een spectaculair concert. Ook dit jaar brengt de band onder leiding van Guy Audenaert een gevarieerd programma ten gehore.

(Bron: RTV Krimpenerwaard)