28 oktober 2014

Geanimeerd verkiezingsdebat in Berkenwoude

Het verkiezingsdebat van maandagavond in cultureel centrum De Zwaan, in Berkenwoude, is geanimeerd verlopen. Alle negen partijen die 19 november meedingen naar een zetel in de nieuwe gemeenteraad kwamen aan het woord.

Marije Willems in debat met de lijsttrekker van de ChristenUnie.

De PvdA had voor deze avond haar nummer 2 op de lijst, Marije Willems, afgevaardigd. Zij verdedigde met verve onze standpunten met betrekking tot de door de organisatie van het debat vastgestelde thema’s: de inrichting van de Krimpenerwaard (natuurwaard of boerenwaard), de nieuwe zorgtaken, zondagsrust, ontwikkeling van toerisme en recreatie en het subsidiebeleid.

De zaal was goed gevuld, vooral met aanhangers van de SGP die het debat had georganiseerd. Het debat werd geleid door freelance journalist Riekelt Pasterkamp.

Donderdagavond 30 oktober treffen de partijen elkaar weer, dan in een debat dat is georganiseerd door de Agrarische Jongeren Krimpenerwaard. Ook dit wordt gehouden in De Zwaan in Berkenwoude. Namens de PvdA treedt dan onze nummer 5, Bas Noorlander, op.

Ruim 200 mensen bij lijsttrekkersdebat Krimpenerwaard (Omroep West, 28 oktober 2014)