17 november 2014

Slotdebat was vooral mediaspektakel

Het slotdebat tussen de negen lijsttrekkers van de partijen die woensdag meedoen aan de gemeenteraadsverkiezingen in de Krimpenerwaard, was vooral een mediaspektakel. Een prachtig decor, een professionele presentatie en draaiende camera’s van Omroep West en de nieuwe lokale omroep RTV Krimpenerwaard. Inhoudelijk viel weinig nieuws te beluisteren.

Camera's registreerden het lijsttrekkersdebat.

Camera’s registreerden het lijsttrekkersdebat.

Niettemin was het debat een passend slotakkoord van een wekenlange, slopende verkiezingscampagne. Cultureel centrum Concordia was bomvol, maar het optreden van de lijsttrekkers zal daar niet veel zwevende kiezers over de streep hebben getrokken. Het waren toch vooral de partijleden die naar Haastrecht waren gekomen om hún voorman of -vrouw te horen spreken en aan te moedigen. Zij weten allang aan welke partij zij woensdag hun stem geven. Maar wellicht bereikten de lijsttrekkers wel zwevende kiezers die thuis het debat live konden volgen.

Onze lijsttrekker Rob Geleijnse mocht in het debat het spits afbijten. In zijn pitch van 1 minuut zette hij onze kernpunten nog even dik in de verf: ‘De nieuwe gemeente Krimpenerwaard biedt nieuwe kansen (niet geheel toevallig ook de titel van ons verkiezingsprogramma, red.), we willen onze voorzieningen behouden én versterken, we kiezen voor armoedebestrijding en voor zorg op maat en dichtbij, voor betaalbaar wonen in een groene Krimpenerwaard. En voor wat betreft hier in Haastrecht, we zijn echt tégen proefboringen naar aardgas. Daar staan wij voor, daar mag u ons op afrekenen.’

Het debat is terug te zien op de site van RTV Krimpenerwaard.

20141117debat1 545PvdA-lijsttrekker Rob Geleijnse beet het spits af in het slotdebat.

‘Zorg op maat aan huis, ozb niet hoger’ (AD Rotterdam Oost, 18 november 2104)
Lijsttrekkers Krimpenerwaard verbaal op de vuist tijdens debat over zorgloket
(Omroep West, 17 november 2014)

Klik op dit logo voor onze verkiezingspagina:
stempotloodkrw191114mettekst19novembernw