23 februari 2015

PvdA kritisch over alternatieve route lijn 194 door Krimpen aan de Lek

De PvdA is kritisch over de alternatieve route van buslijn 194 door Krimpen aan de Lek. Gedurende de werkzaamheden rond de dijkverzwaring rijdt de bus van Arriva een andere route met nog maar één halte in het dorp – die bovendien niet centraal ligt. De PvdA heeft hierover vragen gesteld.

Rob Geleijnse en Gerjo Goudriaan

Onze raadsleden Gerjo Goudriaan en Rob Geleijnse willen van het college van Krimpenerwaard onder meer weten, waarom is gekozen voor deze variant en niet voor bijvoorbeeld de route van lijn 293 die voor een veel betere bereikbaarheid van het dorp zou zorgen. De PvdA vraagt of het college op korte termijn met vervoersmaatschappij Arriva wil gaan praten over het aanpassen en verbeteren van de huidige alternatieve route.

Volgens de PvdA is de bereikbaarheid van Krimpen aan de Lek met het openbaar vervoer nu flink afgenomen. ‘Veel inwoners moeten nu een kilometer of verder lopen om met de bus te kunnen. Dat heeft al voor veel onrust in het dorp gezorgd.’

Daan Berg, inwoner van Krimpen aan de Lek, plaatste op zijn blogsite onderstaande illustratie van de situatie:
busroute194KrL

Schriftelijke vragen PvdA over de alternatieve route van lijn 194

Kritiek op tijdelijke route bus 194 (IJssel- en Lekstreek, 25 februari 2015)
Kritiek route lijn 194
(Het Kontakt West, 24 februari 2015)
Inwoners Krimpen aan de Lek willen extra halte buslijn 194
(AD Rotterdam Oost, 24 februari 2015)
Onrust in Krimpen aan de Lek door alternatieve route buslijn 194
(Dichtbij.nl, 23 februari 2015)