Door Redactie op 1 mei 2016

Serviceloketten gemeente Krimpenerwaard definitief dicht

De serviceloketten van de gemeente Krimpenerwaard sluiten per 1 augustus. Pogingen van CDA, PvdA, Pro Krimpenerwaard en D66 om wethouder Lavinja Sleeuwenhoek tijdens de raadsvergadering op andere gedachten te brengen, liepen op niets uit.

De wethouder stelde in de vergadering opnieuw dat de service straks verbetert en dat er flink op de kosten kan worden bespaard door alle aanvragen voor reisdocumenten en rijbewijzen in Stolwijk onder te brengen. Zij kreeg steun van de coalitiepartijen, die deze ‘modernisering’ een logisch gevolg vinden van een uitvoerige voorbereiding van twintig maanden.

De oppositie meende dat het college te hard van stapel liep en was voorstander van een overgangsfase tot 1 januari 2017. ‘Dan kunnen we zien of het werkt met het bestellen en thuisbezorgen van documenten. Ouderen moeten soms een flinke reis met het openbaar vervoer maken om in Stolwijk te komen’, stelde Rob Geleijnse (PvdA), die voorstelde een besluit hierover uit te stellen tot de begrotingsbehandeling in november zodat dan ook de financiële consequenties meegenomen kunnen worden.
Ook Jan Dekker (CDA) wenste een testfase en wilde daarom de serviceloketten in Schoonhoven, Bergambacht en Lekkerkerk openhouden. Een meerderheid was tegen dit voorstel en volgde het spoor van de wethouder.

(Bron: Het Kontakt, 29 april 2016

Lees ook:
Serviceloketten blijven nog enkele maanden geopend (AD Rotterdam Oost, 30 april 2016)

Eerder bericht over dit onderwerp:
PvdA wil duidelijkheid over toekomst serviceloketten (3 december 2015)