Door Redactie op 24 juni 2016

‘Brandweer moet rode kaarten uitdelen aan foutparkeerders’

De PvdA in de gemeenteraad van Krimpenerwaard wil dat de brandweer rode kaarten gaat uitdelen aan foutparkeerders. Volgens raadslid Gerjo Goudriaan moeten mensen ervan bewust worden gemaakt dat hinderlijk geparkeerde auto’s voor levensgevaarlijke situaties kunnen zorgen.

De brandweer moet in geval van nood altijd over een vrije doorgang kunnen beschikken, stelt zij.

De aanleiding voor haar oproep was een incident, enkele weken geleden, toen een inwoner van Stolwijk die in zijn woning door een epileptische aanval werd getroffen, niet door de brandweer uit huis kon worden gehaald.

Burgemeester Roel Cazemier zal de brandweer vragen of zij behoefte heeft aan het uitdelen van waarschuwingen. Ook gaat hij de problematiek opnemen met de de BOA’s (bijzondere opsporingsambtenaren van de gemeente) en de afdeling Handhaving van Krimpenerwaard. In het AD erkent hij dat een vrije doorgang voor de hulpdiensten van groot belang is, zeker gezien de smalle wegen in dit gebied.

Overigens werkt de brandweer in Gouderak al met succes met gele kaarten, zo laat deze op Twitter weten in reactie op het bericht op onze website.

Lees ook:
‘Brandweer moet rode kaarten uitdelen aan foutparkeerders’ (AD Gouda, 24 juni 2016)

gelekrtbrw300

Gele kaart van de Gouderakse brandweer.