Door Redactie op 6 september 2017

Dag van de Democratie, kom 9 september naar Schoonhoven!

De gemeente Krimpenerwaard doet zaterdag 9 september voor het eerst mee aan de jaarlijkse internationale Dag van de Democratie. Op deze open dag is er een gevarieerd programma voor jong en oud in en rondom het stadhuis van Schoonhoven.

De organisatie is in handen van de griffie van de gemeenteraad met medewerking van alle politieke partijen. De dag is tevens de start van het campagneseizoen voor de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2018.

De opening wordt om 10 uur verricht door burgemeester Roel Cazemier op het bordes van het stadhuis aan de Haven 37. Gedurende de dag zijn er onder andere rondleidingen door het stadhuis, kan het publiek op de politieke markt kennismaken met de verschillende partijen in de gemeenteraad en houdt de burgemeester ‘spreekuur’. Ook staat er een wensboom waar inwoners hun ideeën in kunnen hangen.

Deze dag valt samen met de Open Monumentendag en het Waterliniefestival. Belangstellenden zijn welkom tussen 10.00 en 15.00 uur.

Bekijk het programma