16 augustus 2013

PvdA Ouderkerk bezorgd over sluiting zorgafdeling Geerestein

De vlag hangt er niet goed bij voor Geerestein. De PvdA in Ouderkerk deelt de zorgen van het college van B en W over het nieuws dat het Ouderkerkse zorgcentrum wordt gesloten. Zorgpartners, waartoe Geerestein behoort, maakte dit vrijdag bekend.

Wolken pakken zich samen boven Geerestein.

Zorgpartners zegt dat het tussen nu en 2020 als gevolg van het overheidsbeleid en de bezuinigingen op de AWBZ meer dan 500 verzorgingshuis-plaatsen moet inleveren. Dit heeft tot gevolg dat een aantal centra in de komende zes jaar zal sluiten, waaronder Geerestein. Daar wonen bijna veertig mensen op de verpleeg- en verzorgafdeling die al in 2014 moeten verhuizen, volgens Zorgpartners. De bezuinigingen hebben nog geen gevolgen voor de bewoners van de 59 levensloopbestendige woningen van Geerestein.

Evenals het college is de PvdA in Ouderkerk verrast door dit slechte nieuws. Terecht heeft de gemeente direct een spoedgesprek met de directie ingepland.

Op woensdag 21 augustus vindt een informatieve gemeenteraadsvergadering plaats waarin Zorgpartners Midden-Holland een en ander kan toelichten.

Gemeente Ouderkerk reageert onthutst op sluiting Zorgcentrum Geerestein

Ouderkerk ontdaan over sluiting centrum Geerestein (AD Rotterdam Oost, 17 augustus 2013)
Zorgcentrum Geerestein in Ouderkerk in 2014 dicht (Het Kontakt, 16 augustus 2013)
Zorgpartners sluit twee zorgcentra