24 december 2014

Krimpenerwaard krijgt vijf wethouders

Het nieuwe college van de gemeente Krimpenerwaard telt vijf fulltime wethouders, die beloven zich in te zetten voor herkenbaar beleid en het verbinden van mensen, verenigingen en instanties.

De onervaren Lavinja Sleeuwenhoek uit Stolwijk wordt verantwoordelijk voor de zware Wmo-portefeuille.

Dat meldde een opgeluchte formateur Willem Schoof bij de presentatie van het coalitieakkoord in de Hoge Vierschaar in Schoonhoven. De fractievoorzitter van VGBK meende dat – ondanks de haast – in samenspraak met VVD, SGP en ChristenUnie een uitstekend team en een uitdagend programma zijn samengesteld.
Dat schrijft het AD/Rotterdam Oost.

De PvdA Krimpenerwaard feliciteert het nieuwe college. In de eerste vergadering van de nieuwe gemeenteraad, op 2 januari, zal fractievoorzitter Rob Geleijnse reageren op het coalitieakkoord.

20141223collegekrwHet nieuwe college van burgemeester en wethouders van Krimpenerwaard: burgemeester Tjerk Bruinsma, Dilia Blok (VGBK, Berkenwoude), Pieter Neven (SGP, Schoonhoven), Ria Boere (VVD, Ouderkerk aan den IJssel), Jan Vente (ChristenUnie, Berkenwoude) en Lavinja Sleeuwenhoek (VGBK, Stolwijk).
(Lees hier de portefeuilleverdeling)

tweets201141224Onze eerste reacties op Twitter na de presentatie van het nieuwe college.

Coalitieakkoord Krimpenerwaard 2015-2018

Video van RTV Krimpenerwaard van de persconferentie en de presentatie van het coalitieakkoord en de kandidaat-wethouders:

Nieuw college is rond (AD Rotterdam Oost, 24 december 2014)
Krimpenerwaard telt vijf wethouders (Het Kontakt, 23 december 2014)