25 oktober 2014

Bestuurskundige vreest lage opkomst op 19 november

Bestuurskundige Linze Schaap van de Tilburgse universiteit vreest een lage opkomst op 19 november, wanneer de inwoners van de Krimpenerwaard hun nieuwe gemeenteraad kiezen. In het AD zegt Schaap dat kiezers voor herindelingsverkiezingen nooit zo warmlopen. Bovendien vindt hij het aantal partijen dat meedoet (9) te veel.

Hij geeft de lijsttrekkers van de partijen de tip heel veel campagne te voeren en vooral duidelijk te maken wat zij precies met het gebied willen. Dat advies brengen wij in ieder geval al in de praktijk. We voeren constant campagne, vandaag gingen we in Krimpen aan de Lek nog van deur tot deur. En wat wij voorhebben met de Krimpenerwaard als geheel en met de individuele kernen staat helder beschreven in ons verkiezingsprogramma Nieuwe kansen!.

Linze Schaap noemt het grote aantal partijen dat meedoet ‘verwarrend voor de kiezer’.  Zo zijn er maar liefst drie ‘lokale’ partijen, waarvan er één (Gemeente Belang Schoonhoven) zich uitsluitend op Schoonhoven richt en ook Pro Krimpenerwaard heeft bijna uitsluitend Schoonhovenaren op de lijst.

Vrees voor ‘stevig lage’ opkomst verkiezingen (AD Rotterdam Oost, 25 oktober 2014)

Al het verkiezingsnieuws van de PvdA Krimpenerwaard