Door Redactie op 20 mei 2016

Bloemen voor trouw lid uit Stolwijk

Ons trouwe lid mevrouw Van den Heuvel (88) uit Stolwijk is deze week in de bloemetjes gezet. Zij is 70 jaar lid van de PvdA, even lang als de partij zelf bestaat. Toen ze 18 jaar werd, schreef haar broer – die ook 70 jaar lid was – haar in.

Met Herman Groothuis, die namens de afdeling PvdA Krimpenerwaard naar Stolwijk ging om haar een partijspeld, een oorkonde en bloemen te overhandigen, haalde zij herinneringen op. Zo wist zij nog precies hoe ze tien jaar geleden met Herman en oud-raadslid en -wethouder Elly van der Klauw naar het 60-jarig jubileum van de PvdA in Den Haag was geweest. Zij en haar man (plaatselijk ook bekend als ‘Rooie Piet’, hij overleed twee jaar geleden) hebben altijd in Stolwijk gewoond. Bij verkiezingen hingen zij altijd een rode poster achter het raam.

‘Het was leuk om bij mevrouw Van den Heuvel op bezoek te gaan’, zegt Herman Groothuis. ‘Zij is erg vriendelijk en nog goed bij de tijd.’

Lees ook:
PvdA zet trouwe leden in het zonnetje (4 mei 2016)

Bloemen van Herman Groothuis voor ons trouwe lid mevrouw Van den Heuvel.