Door Redactie op 20 augustus 2015

College maakt haast met veiligheid sporttoestellen

Het college van B en W maakt haast met het veilig maken van de sporttoestellen in de 17 sport- en gymzalen die de gemeente Krimpenerwaard beheert. Vóór 1 oktober moeten ze allemaal voldoen aan de veiligheidseisen.

Daarvoor is 90.000 euro nodig. Dat heeft het college in een brief aan de gemeenteraad laten weten. Normaal gesproken is hiervoor een raadvoorstel nodig, maar dat zou te lang duren. Het college wil de onveilige situatie en de beperkte beschikbaarheid van de toestellen niet tot ver na de schoolvakantie laten voortduren. De scholen beginnen maandag weer.

Uit een inspectie bleek dat er sprake is van achterstallig onderhoud en dat een deel van de toestellen in matige staat verkeert en niet voldoet aan de veiligheidseisen.

Voor het herstel van sporttoestellen was dit jaar 20.654 euro gereserveerd. Dat potje is al op, vandaar dat de gemeente nu 90.000 euro extra moet uitgeven. Wat de financiële consequenties van deze extra uitgave voor de begroting van de gemeente zijn, zal het college in november aan de raad laten weten.

Lees ook:
Haast met veilige sporttoestellen (Het Kontakt, 25 augustus 2015)
Sporttoestellen vaak niet veilig (AD Gouda, 21 augustus 2015)