17 februari 2014

‘Grotere borden voor verkiezingen 19 november’

In de hele gemeente Krimpenerwaard zouden er grote verkiezingsborden moeten komen voor de gemeenteraadsverkiezingen van 19 november. De PvdA Krimpenerwaard heeft daar bij de gemeente Nederlek, die is belast met de organisatie van de verkiezingen, op aangedrongen.

De huidige borden zijn te klein, zoals hier in Ouderkerk waar de ChristenUnie zelf een bord heeft toegevoegd.   (archieffoto 29 mei 2010)

De huidige borden zijn te klein, zoals hier in Ouderkerk waar de ChristenUnie zelf een bord had toegevoegd. (archieffoto 29 mei 2010)

Aan de verkiezingen voor de raad van de nieuwe gemeente Krimpenerwaard zullen waarschijnlijk meer partijen meedoen dan we tot nu toe gewend zijn in de vijf individuele gemeenten. Om alle partijen letterlijk de ruimte te geven zijn grote verkiezingsborden nodig. Nu is het vaak woekeren met de ruimte omdat de borden te klein zijn, waardoor er over elkaar heen wordt geplakt.

Wij hebben de voorzitter van het hoofdstembureau, burgemeester Trix van der Kluit van Nederlek, gevraagd hierover contact op te nemen met haar collega’s van Bergambacht, Ouderkerk, Schoonhoven en Vlist om ervoor te zorgen dat er in oktober in alle kernen grote borden komen te staan.

‘Grotere aanplakborden nodig voor verkiezingen’ (AD Gouda, 21 februari 2014)