18 maart 2014

Kom naar ons ‘burgercafé’ en praat mee over de nieuwe gemeente!

Wie wil meepraten over de nieuwe gemeente Krimpenerwaard en de betrokkenheid van de inwoners, kan zaterdag 22 maart terecht in Haastrecht. Daar organiseert de PvdA Vlist een ‘burgercafé’ over het thema ‘Eigentijdse relatie tussen burger en bestuur’.

De gemeenten in de Krimpenerwaard worden (zeer waarschijnlijk) per 1 januari 2015 samengevoegd tot één gemeente. In 2014 worden de grote lijnen uitgezet.
Daarom wil de PvdA graag jouw mening horen over dorpsplatforms en wijkverenigingen als mogelijk middel om de afstand tussen de inwoners en het gemeentebestuur in de nieuwe gemeente zo klein mogelijk te maken. Wat zijn de voor- en nadelen van zulke lokale organisatievormen? Kunnen ze helpen om lokale belangen te onderstrepen? Welke verantwoordelijkheid zouden ze kunnen krijgen en welke zeker niet? Wat is ervoor nodig om ze goed te laten functioneren?

Het ‘burgercafé’ van 22 maart wordt van 14.00 tot 16.00 uur gehouden in De Grote Haven, Grote Haven 40 in Haastrecht. Als gastspreker zal Ingrid Wolsing, wethouder in gemeente Montferland, vertellen over haar ervaringen met dorpsraden en wijkverenigingen.

Burgercafé PvdA Vlist

Iedereen is van harte welkom om mee te praten. Aanmelden kan per e-mail.