12 juli 2013

Mystery Burger komt naar ons toe

Tussen nu en de gemeenteraadsverkiezingen van 12 november 2014 bezoekt de ‘Mystery Burger’ van het blad Binnenlands Bestuur een van de gemeenteraden in de Krimpenerwaard. Vanaf de tribune zal hij het debat volgen en in het blad tips geven voor verbetering.

De Mystery Burgers.

Het blad laat iedere week een Mystery Burger ergens in het land op een publieke tribune plaatsnemen om een raadsdebat te volgen. Binnenlands Bestuur herinnert eraan dat de raad het hoogste orgaan van de gemeente is, waarin besluiten ‘door goed overwogen debatten worden genomen’. Maar in de praktijk schort er dikwijls nogal wat aan de debatten en is niet duidelijk wat en waarom iets is besloten. De Mystery Burger kijkt waar het mis gaat en doet suggesties voor verbeteringen.

In het geval van de Krimpenerwaard kan de raad van de nieuwe gemeente daar dan zijn voordeel mee doen. Wanneer de Mystery Burger het gebied bezoekt, en welke gemeenteraad, verklapt hij niet – zegt een van de twee Mystery Burgers op Twitter.

Wil je weten waar de Mystery Burger al is geweest en wat hij daar heeft aangetroffen, kijk dan op deze kaart.

Dossier Mystery Burger van Binnenlands Bestuur