26 maart 2014

Oud-raadslid Rob Jung overleden

In Schoonhoven is het oud-PvdA-raadslid Rob Jung overleden. Hij was van 1972 tot 1982 lid van de gemeenteraad van Schoonhoven. Rob Jung werd 70 jaar.

Behalve als raadslid was Rob Jung ook maatschappelijk zeer actief, bijvoorbeeld als promotor van Schoonhoven als zilverstad. Hij organiseerde activiteiten als de Zilverdag, was betrokken bij de VVV en bij het Zilvermuseum. Hij was erevoorzitter van de Stichting Nationale Zilverdag. Vorig jaar werd hij nog benoemd tot ‘Hartsvriend van het Oude Haven Concert’ van de Stichting Schoonhoven Klassiek.
Voor zijn vele verdiensten voor de stad kreeg hij de erepenning van de gemeente Schoonhoven. In 2009 viel hem ook een koninklijke onderscheiding ten deel.

Rob Jung was al geruime tijd ziek. Hij wordt vrijdag 28 maart begraven op de algemene begraafplaats in Schoonhoven.
Het bestuur van de afdeling PvdA Krimpenerwaard en de fractie van de PvdA Schoonhoven wensen de familie veel sterkte toe bij de verwerking van dit grote verlies.

Overlijdensadvertentie (Het Kontakt, 25 maart 2014)