25 september 2014

PvdA huldigt jubilarissen

Tijdens een algemene ledenvergadering heeft de PvdA Krimpenerwaard enkele trouwe leden in het zonnetje gezet. Zeven leden vierden een jubileum van 25, 50 of 65 jaar lidmaatschap. Drie van hen waren aanwezig op de ledenvergadering in Ouderkerk aan den IJssel en kregen het bijbehorende speldje.

Bijzondere aandacht was er voor mevrouw J. Looren de Jong (88) uit Ammerstol die voor haar 65-jarig lidmaatschap de Drees-penning kreeg overhandigd. Ze was er zichtbaar verguld mee.

In een toespraakje zei voorzitter Leo Mudde dat de PvdA, net als andere partijen, streeft naar een frisse instroom van jongeren. Dat wil echter niet zeggen dat de ouderen worden vergeten. ‘Integendeel, wij moeten hen koesteren en respect hebben voor hun trouw aan de sociaaldemocratie. Als partij kunnen wij veel leren van hun verhalen en ervaringen.’

Na de huldiging van de jubilarissen zette lijsttrekker Rob Geleijnse de strategie uiteen voor de verkiezingscampagne die straks, bij de gemeenteraadsverkiezingen van 19 november, moet leiden tot een goed resultaat en een sterke PvdA. Hij verwees daarbij ook naar het verkiezingsprogramma Nieuwe kansen! waaruit de PvdA een aantal speerpunten heeft gehaald dat centraal zal staan in de campagne.

Afdelingsvoorzitter Leo Mudde met twee jubilarissen, de dames C. Schipper-Tijl (links) uit Krimpen aan de Lek en J.  Looren de Jong uit Ammerstol.

Afdelingsvoorzitter Leo Mudde met twee jubilarissen, de dames C. Schipper-Tijl (links) uit Krimpen aan de Lek en J. Looren de Jong uit Ammerstol.