Door Redactie op 27 november 2017

PvdA stelt vragen over lijn 196

PvdA-fractievoorzitter Marije Willems heeft schriftelijke vragen gesteld aan het college van B en W over de nieuwe dienstregeling van Arriva lijn 196 (Rotterdam-Gouda). Vanaf 10 december rijdt er ’s avonds geen bus meer naar Gouderak en Ouderkerk aan den IJssel.

De laatste bus van NS-station Gouda naar Gouderak/Ouderkerk rijdt al om 19.24 uur. De andere richting uit, van Gouderak naar Gouda bijvoorbeeld, gaat de laatste bus al rond 19 uur.

Marije Willems

De PvdA vindt het niet acceptabel dat een deel van de gemeente Krimpenerwaard ’s avond niet meer bereikbaar is met het openbaar vervoer. Was voor Gouderak vroeger de bus naar Moordrecht nog een alternatief, nu geldt dat ook niet meer omdat het veer tussen Moordrecht en Gouderak na 19.30 uur niet meer vaart.

Marije Willems wil van het college weten of het van deze verslechtering op de hoogte was, wat het heeft gedaan om dit te voorkomen en hoe het denkt nog invloed te kunnen uitoefenen om de situatie te verbeteren.

Zie ook:
‘Avondklok’ van Arriva, Krimpenerwaard op slot (AD Groene Hart, 28 november 2017)
PvdA stelt vragen over buslijn 196 (RTV Krimpenerwaard, 27 november 2017)