17 november 2014

PvdA wil ‘zorg zonder stopwatch’

De PvdA Krimpenerwaard wil af van de afvinklijstjes in de zorg van en de zorg die met een stopwatch in de hand wordt geleverd. In een pamflet pleiten wij voor maatwerk en het instellen van een wethouder Ouderenbeleid en zorg.

In het pamflet Zorg zonder stopwatch schrijven wij ook dat professionele zorg altijd beschikbaar moet zijn als mensen het niet op eigen kracht of met hun eigen omgeving kunnen regelen. De zorg moet ‘herkenbaar en dichtbij’ worden aangeboden en voor iedereen bereikbaar zijn – ongeacht de dikte van de portemonnee.

In de nieuwe gemeente willen wij de zorg samen met vrijwilligers en maatschappelijke (ouderen)organisaties organiseren en het geld dat de gemeente hiervoor krijgt ook alleen maar aan de zorg uitgeven. Een belangrijke rol zien wij weggelegd voor het sociale wijkteam en de wijkverpleegkundige. Mantelzorgers moeten in de nieuwe gemeente kunnen rekenen op hulp en ondersteuning.

Pamflet ‘Zorg zonder stopwatch’

PvdA Krimpenerwaard wil ‘zorg zonder stopwatch’ (Dichtbij.nl, 17 november 2014)

(Bron foto)