10 juni 2014

Rob Geleijnse kandidaat-lijsttrekker PvdA Krimpenerwaard

Rob Geleijnse, nu raadslid in Nederlek, voert de ontwerpkandidatenlijst van de PvdA Krimpenerwaard aan voor de gemeenteraadsverkiezingen van 19 november. Tweede op de lijst staat Marije Willems uit Schoonhoven waar zij eerder raadslid en wethouder was. De ontwerplijst en het conceptverkiezingsprogramma worden woensdag 11 juni ter vaststelling voorgelegd aan de leden.

Marije Willems, nummer 2 op de ontwerpkandidatenlijst van de PvdA Krimpenerwaard.

De top-5 van de lijst bestaat verder uit Jos Simons (nu raadslid in Ouderkerk), Gerjo Goudriaan (voormalig raadslid Bergambacht) en Bas Noorlander (voormalig raadslid en wethouder uit Vlist).

De ontwerplijst is vastgesteld door een onafhankelijke selectiecommissie die gesprekken heeft gevoerd met alle huidige raadsleden en anderen die zich beschikbaar hebben gesteld voor het raadslidmaatschap. De leden kunnen woensdagavond, wanneer zij in Haastrecht bijeenkomen, de volgorde van de lijst nog veranderen.

PvdA-voorzitter Leo Mudde noemt de ontwerplijst een mooie combinatie van ervaring en frisheid. ‘Rob en Jos hebben de afgelopen periode nuttige ervaring opgedaan met het raadswerk in Nederlek en Ouderkerk. Met Marije en Bas verzekeren we ons van veel bestuurderservaring en Gerjo is op veel terreinen actief en bekend in de hele Krimpenerwaard. Een heel mooie lijst dus.’

De leden stellen woensdag ook het verkiezingsprogramma vast. In het conceptprogramma is veel aandacht voor het betrekken van de inwoners van de Krimpenerwaard bij het vormgeven van hun eigen stadjes en dorpen.

De ledenvergadering van de PvdA Krimpenerwaard begint 11 juni om 20 uur in verenigingsgebouw De Grote Haven in Haastrecht. De ontwerpkandidatenlijst, het conceptverkiezingsprogramma en de amendementen waarover woensdag wordt gestemd vind je in de agenda.

PvdA Krimpenerwaard mikt op Rob Geleijnse (AD Rotterdam Oost, 11 juni 2014)

Onze nummers 3, 4 en 5: Jos Simons, Gerjo Goudriaan en Bas Noorlander.