Samenwerking PvdA en GroenLinks in de Krimpenerwaard een feit!

23 november 2021

KRIMPENERWAARD In maart zullen de PvdA en GroenLinks gezamenlijk de gemeenteraadsverkiezingen ingaan als PvdA-GroenLinks. Met deze samenwerking willen de partijen een krachtig sociaal en groen geluid laten horen in de lokale politiek.

Door deze krachtenbundeling zal PvdA-GroenLinks beter in staat zijn om op te komen voor de sociale en groene idealen die onze gemeente vooruit zullen helpen. De komende raadsperiode zullen er belangrijke keuzes gemaakt moeten worden om de woon- en klimaatcrisis het hoofd te bieden, maar ook op het gebied van zorg en welzijn. Dan is het belangrijk dat er een sterke sociale en groene partij is. “We streven naar een samenleving waarin iedereen dezelfde kansen krijgt.”

Zowel de leden van PvdA als de leden van GroenLinks uit Krimpenerwaard hebben in een speciale ledenvergadering ingestemd met de samenwerking tussen beide partijen. Daarom zullen de partijen met een gezamenlijke kandidatenlijst en een gezamenlijk verkiezingsprogramma meedoen aan de komende gemeenteraadsverkiezingen. Deze nieuwe ontwikkeling leidt ertoe dat PvdA-GroenLinks met veel energie de komende campagnetijd ingaat.

Op de foto: Voorzitters André van Tol (links)  van PvdA  en Gerard Freriks (rechts) van GroenLinks ondertekenen de samenwerkingsovereenkomst tussen beide partijen.