Door Sandra van Winden op 16 november 2013

Vlist geeft aan de Voedselbank

De gemeenteraad van Vlist heeft, op voorstel van de PvdA, eenmalig een waarderingssubsidie verleend aan de Stichting Voedselbank Schoonhoven. Volgens de raad vult de stichting een lacune in het sociaal systeem op.

De zestig vrijwilligers van de Voedselbank Schoonhoven voorzien al jaren in wekelijkse voedselpakketten voor mensen die meestal tijdelijk geen middelen hebben om (kwalitatief) voldoende eten te kopen. Ongeveer twintig procent van de cliënten woont in de gemeente Vlist. De subsidie moedigt burgers aan met elkaar oplossingen voor schrijnende situaties te vinden.

Sandra van Winden

Sandra van Winden (30 juli 1972) was tot 2019 secretaris van de afdeling Krimpenerwaard van de PvdA. Zij woont in Haastrecht. Laatst genoten opleiding: Algemene economie, Erasmus Universiteit Rotterdam. Beroep: Senior beleidsmedewerker bij het ministerie van Economische Zaken. Politieke ervaring: Raadslid en fractievoorzitter PvdA in de gemeenteraad van de voormalige gemeente Vlist. Drijfveren: Innovatie, duurzaamheid

Meer over Sandra van Winden