Door Redactie op 3 augustus 2016

Geen hoogwerker voor Stolwijks bijbelspektakel

Het had zo mooi moeten zijn, een bijbels spektakel op de braderie van Stolwijk. Maar het plan van de lokale Hervormde gemeente om het verhaal van Jezus en Zacheüs met behulp van een hoogwerker op te voeren, gaat niet door. De gemeente staat het niet toe.

De Hervormde gemeente wilde de braderie op 20 augustus, in het centrum van het dorp, opluisteren met een spectaculaire uitbeelding van het verhaal van de schurk Zacheüs, die in een boom klom om Jezus goed te kunnen zien. Toen Jezus onder de boom liep, keek hij omhoog en vroeg Zacheüs naar beneden te komen omdat hij in zijn huis wilde verblijven.

De gemeente Krimpenerwaard weigerde echter een vergunning voor het gebruik van een hoogwerker om dit verhaal op theatrale wijze te kunnen verbeelden. De kerkelijke gemeente gaat nu iets anders bedenken. Maar welk bijbelverhaal het wordt, moet nog worden besloten, liet een woordvoerder aan Omroep West weten.

Lees ook:
Gemeente ‘dwarsboomt’ bijbels spektakelstuk in Stolwijk (Omroep West, 3 augustus 2016)