16 juni 2014

PvdA ontbrak niet op braderie Ouderkerk a/d IJssel

De PvdA ontbrak natuurlijk niet op de braderie van Ouderkerk aan den IJssel. Veel bezoekers van de braderie gingen in gesprek met PvdA’ers uit de hele Krimpenerwaard om een boodschap mee te geven voor de nieuwe gemeente.

PvdA'ers in gesprek op de braderie van Ouderkerk aan den IJssel. Rechts onze lijsttrekker Rob Geleijnse.

PvdA’ers in gesprek op de braderie van Ouderkerk aan den IJssel. Rechts onze lijsttrekker Rob Geleijnse.

Vooral werden zorgen geuit over het voortbestaan van de lokale voorzieningen en over de dienstbaarheid van de gemeente, die zeker niet minder mag worden.
Dat het over de nieuwe gemeente ging was niet toevallig, omdat ook de ‘kijkdoos’ van de gemeente-in-wording op de braderie stond. Maar in de gesprekken kwamen ook andere onderwerpen aan bod. Zo gaven veel mensen hun mening over het proces rond de nieuwbouw van de Hersteld Hervormde Gemeente, waarbij vooral de VVD door haar eigen achterban flink werd aangepakt.

Bij de kijkdoos van de nieuwe gemeente.

De PvdA’ers liepen ook over de braderie en bezochten het nieuwe Havenfront.