27 augustus 2014

Behoud voorzieningen met stip op nummer 1

De Stolp, het zwembad, de speelveldjes en de bibliotheek, ze werden allemaal genoemd bij de kraam van de PvdA op de braderie in Stolwijk waar wij de mensen vroegen wat wij, als partij, voor het dorp kunnen betekenen.

Behoud van de plaatselijke voorzieningen staat in ieder geval in Stolwijk met stip op nummer 1. Daarnaast werden wij ook opgeroepen ‘beter’ te luisteren naar de inwoners, te zorgen voor het winkelaanbod en de open natuur en voor het behoud van een serviceloket van de gemeente ‘dicht bij de mensen’.

‘Niet afbreken wat er nu al is en wat nog enige levendigheid brengt’, liet een van de bezoekers van onze kraam weten. Geen Stolwijker, maar een Lekkerkerker – maar de boodschap is universeel.

De eerste twee van onze lijst in gesprek bij de PvdA-kraam. Links Marije Willems (2), rechts Rob Geleijnse (1).

Op de vraag wat er beter kan, werd verschillend gereageerd. Wat ons erg aanspreekt is de reactie dat de gemeente meer met de inwoners ‘mee moet denken’ in plaats van bij voorbaat ‘nee’ te verkopen. En, opvallend: er zouden in Krimpen aan de Lek meer non-foodwinkels moeten komen: ‘Je moet voor een klosje garen al het dorp uit.’

We stelden ook de vraag wat er op dit moment al goed gaat. Dat blijkt heel veel te zijn, een aantal keren konden wij het antwoord ‘alles’ noteren.

De komende tijd zullen wij deze vragen ook in andere dorpen en steden van de Krimpenerwaard aan de inwoners voorleggen.

Braderie voor PvdA extra feestelijk
Verkiezingsprogramma PvdA: Nieuwe gemeente biedt nieuwe kansen