Door Redactie op 14 augustus 2015

College: Landbouwsluis in Veerstalblok blijft zoals ‘ie is

B en W van Krimpenerwaard vinden het niet nodig bij het hoogheemraadschap aan te dringen op een veiliger situatie bij de ‘landbouwsluis’ in het Veerstalblok in Gouderak. Dat heeft het geantwoord op PvdA-vragen.

Volgens het college wordt er nog markering aangebracht en is de situatie nu al veiliger dan voorheen, toen er nog obstakels in het wegdek stonden.
Het college gaat in zijn beantwoording niet in op het feit dat de landbouw’sluis’ zoals die er nu ligt moeiteloos door personenauto’s kan worden genomen en daarmee feitelijk nutteloos is. De sluis is bedoeld om sluipverkeer op het Veerstalblok te weren sinds het, met de komst van de Zuidwestelijke Randweg, geen doorgaande weg meer is. Aanwonenden hebben de PvdA laten weten dat het verbod op autoverkeer – slechts met borden aangegeven – veelvuldig wordt overtreden.

Een sluis? Deze in het asfalt verzonken stenen houden auto's niet tegen.

Een sluis? Deze in het asfalt verzonken stenen houden auto’s niet tegen.

Eerdere berichten over dit onderwerp:
PvdA stelt vragen over speelhuisje en landbouwsluis (22 juli 2015)
Extra controle op sluiproute Gouderak (21 mei 2015)
Veerstalblok wordt fietspad met landbouwsluis (24 september 2014)
Veerstalblok wordt fietspad (6 september 2013)
Hoogheemraadschap nu verantwoordelijk voor bussluis (12 maart 2013)