Door Redactie op 11 maart 2015

Mooie Krimpenerwaardpromotie van filmmaker Edwin Haighton

Een trailer van de natuurfilm ‘Polder: overleven in de Krimpenerwaard’ trekt landelijk de aandacht. De film, gemaakt door Edwin Haighton uit Krimpen aan den IJssel, brengt de natuur van de Krimpenerwaard in beeld op een manier die zeker de goedkeuring zou kunnen wegdragen van de befaamde BBC-natuurfilmer David Attenborough.

De trailer is al duizenden keren bekeken en trok de aandacht van diverse media, waaronder het Algemeen Dagblad, GeenStijl en Dumpert. Op de website van het AD zegt de filmmaker: ‘Het is een typisch Nederlands polderlandschap. Dat is voor de meeste mensen heel normaal, ze fietsen er snel langs, kijken er niet meer naar. Maar wie rustig op een bankje ziet, ziet de mooiste vergezichten en allerlei dieren.’

Het promofilmpje verscheen op het moment dat de gemeente Krimpenerwaard bekendmaakte geen cent uit te willen geven aan reclame voor het gebied wanneer in juli de Tour de France langskomt. Dat is ook niet meer nodig. Want wie wil na het zien van dit filmpje nou niet eens komen kijken naar onze eigen wildernis? Oordeel zelf:

Homepage Edwin Haighton