Door Redactie op 30 maart 2016

Nieuw wapen: gemeente geeft koffiekopjes en briefpapier weg

Nu de gemeente over een nieuw gemeentewapen beschikt, wil ze af van haar voorraden briefpapier en koffiekopjes met het huidige gemeentelogo. Inwoners kunnen het overbodig geworden spul gratis afhalen.

Behalve briefpapier, enveloppen en koffiekopjes worden ook andere dingen waar het logo op staat, weggegeven – zoals balpennen, muismatjes en tassen. Daarnaast beschikt de gemeente nog over een grote voorraad koffiekopjes met de gemeentewapens van de vijf voormalige gemeenten Bergambacht, Nederlek, Ouderkerk, Schoonhoven en Vlist. Ook die kunnen door de liefhebbers worden opgehaald

logogemkrw

Dit logo wordt straks nog alleen gebruikt in digitale uitingen van de gemeente.

Volgens gemeentesecretaris Marjolein Plantinga wil de gemeente het nieuwe gemeentewapen flink in de markt zetten. Daarom zal het worden gebruikt in alle fysieke uitingen van de gemeente, behalve digitaal. ‘Daar blijven we het logo voor gebruiken. Het gemeentewapen is daarvoor te klassiek en niet zo passend voor bijvoorbeeld onze website. Het logo is strakker en dat past beter op internet.’

Het college wil de serviceloketten in Lekkerkerk, Bergambacht, Schoonhoven en Ouderkerk aan den IJssel met ingang van 1 augustus sluiten. Tot die tijd kunnen inwoners daar elke eerste vrijdag van de maand terecht om hun slag te slaan. Aanstaande vrijdag is de eerste mogelijkheid. Vanaf 10 uur zijn de loketten open. Voor alle artikelen geldt: op = op.